Bild: Arek Socha från Pixabay.

På denna sida samlar vi vanliga frågor kring medlemskap i föreningen.

Innehållsförteckning

För vilken period är jag medlem?

Vi har löpande medlemskap, dvs. ditt medlemskap löper från den dag du blev medlem och ett år framåt. På din senaste medlemsavi ser du för vilken period medlemskapet gäller (benämnd Fakturaperiod på avin).

Exempel: Blev du medlem 3 april så är du medlem t.o.m. 2 april kommande år.

När får jag min faktura/medlemsavi?

Vi skickar ut fakturor/medlemsavier två gånger per år, i mars samt i september. Om din medlemsperiod startar mellan 1 jan och 30 juni får du din faktura/medlemsavi i slutet på mars. Om din medlemsperiod startar mellan 31 juli och 31 dec får du din faktura/medlemsavi i slutet på september. Vi skickar ut fakturan/medlemsavin via e-post, kontrollera att du har rätt uppgifter registrerade hos oss via Min sida. På medlemsavin ser du för vilken period medlemskapet gäller (benämnd Fakturaperiod på avin).

Jag har ansökt om medlemskap, när får jag min medlemsavi?

Information om hur du betalar medlemsavgiften för ditt första medlemsår står i bekräftelsen på din medlemsansökan.

Bekräftelsen får du:

  • Direkt på skärmen då du ansöker om medlemskap.
  • Via mejl inom 10 minuter från att du ansökt om medlemskap.

Önskar du få bekräftelsen på nytt, kontakta Medlemsservice via medlem@nfsk.se

Vad händer om jag inte betalar medlemsavgiften?

Vi skickar ut två påminnelser till medlemmar som inte har betalat sin medlemsavgift. Den första påminnelsen skickas till den e-post som vi har registrerat och den andra skickas via brev till den adress vi har registrerat. Om medlemsavgiften inte betalats efter dessa två påminnelser så kommer dit medlemskap avslutas. Du blir inte betalningsskyldig.